سنگ تایل چیست ؟
نوشته شده توسط : iran find

سنگ تایل یکی از کاربردی‌ترین سنگ‌ها در صنعت ساختمان‌سازی است، در ساختمان‌های جدید به وفور دیده می‌شود و از جمله سنگ‌هایی است که طرفداران بسیاری در معماری دارد، در این مقاله کاربردی شما را با کاربرد و ویژگی‌های آن آشنا خواهیم کرد. سنگ تایل در واقع نوعی کاشی است که با سنگ‌های طبیعی ساخته می‌شود. این کاشی‌ها در ابعاد کوچک و متناسب از برش دادن سنگ‌های طبیعی تولید می‌شوند، سنگ‌های تایل در طیف گسترده رنگی، ابعاد، بافت و الگو تهیه می‌شود. استفاده از آنها برای پوشاندن کف، دیوارها و سقف امکان‌پذیر است. ظاهر سنگ معمولا به شکل مربع یا مستطیل برش زده می‌شود، اگر چه می‌توان آن را مطابق با الگوهای دیگری نیز برش داد، سنگ تایل نازک است و می‌توان آن را برای پوشش‌های دیگری چون روی میز یا حتی اشیاء دکوری استفاده کرد. 

سنگ تایل چگونه تولید می‌شود

بعد از این که سنگ‌ها از معادن به انبار منتقل می‌شوند، در کارخانه سنگبری با کمک دستگاه‌های برش زنی پیشرفته و تخصصی، سنگ‌های تایل را در اندازه‌های مشخصی برش می‌زنند، ضخامت سنگ‌ها ابتدا به شکل یکسانی برش داده می‌شود اما طی فرآیندهای آماده سازی مثل تراشیدن، جلا دادن، تراشیدن لبه‌ها و … سنگ‌های نهایی با سایزهای متمایزی آماده می‌شود. بعد از این که مراحل آماده سازی سنگ تایل به اتمام رسید در شکل و اندازه آن هیچ تغییر دیگری حاصل نخواهد شد و به همین شکل در ساختمان‌سازی استفاده شده و در جاهای پیش‌بینی شده نصب می‌شود.

کاربرد سنگ تایل

همانطور که اشاره کردیم دارای کاربردهای مختلفی است، ممکن است سنگ را در ترکیب با فلزاتی چون استیل به عنوان سنگ تزئینی به عنوان دیوارپوش به کار برد و یا به شکل طبیعی برای کف پوش یا پوشش دیوار خارجی یا داخلی ساختمان از آن استفاده کرد.

سنگ تایل تزئینی چیست و چگونه تهیه میشود

 از تایل به عنوان سنگ‌های تزئینی در دکوراسیون خانه و آشپزخانه استفاده می‌شود. برای استفاده از سنگ تایل در این کاربرد، معمولا قاب‌های فلزی طراحی شده در نظر گرفته می‌شود و به صورت یک شبکه قابل انعطاف سوار شده روی یک قاب توری شکل می‌توان سنگ های تایل را بدون نیاز به بندکشی در محل مورد نظر نصب کرد. این طرح از سنگ‌های تایل تزئینی بسیار مقاوم هستند و در صورتی که از استیل مناسب برای این کار استفاده شود رنگ استیل نیز ثابت خواهد بود. این سنگ‌های تایل با کاتر برش زده می شوند و برای نصب آنها از چسب استفاده می شود.





:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: